Jak skopiować i wyciąć uszczelkę

Cześć.
Poszukując publikacji o uszczelkach i uszczelnieniach znalazłem ciekawy poradnik poświęcony wycinaniu uszczelnienia z płyty uszczelkarskiej.
Sposób polega na przygotowaniu szablonu i od tego szablonu wycięcia uszczelnienia.
Na początek należy: przygotować przedmiot, dla którego chcemy wykonać uszczelkę (w opisywanym przypadku była to pokrywa boczna silnika WSK 125), kartkę z bloku technicznego, w miarę miękki ołówek, nożyczki oraz materiał właściwy, z którego wykonamy ostatecznie uszczelkę (w moim przypadku jest to materiał na uszczelki – klingeryt).

Na początku kładziemykartkę z bloku technicznego na powierzchni styku pokrywy bocznej z karterem. Jedną ręką przytrzymujemy, by karta się nie przesuwała (bardzo ważne!) a drugą ręką wyczuwamy w którym miejscu pod kartką jest krawędź i rysujemy ołówkiem.

Po pewnym czasie w miarę wyraźnie odznacza się kontur pokrywy. Być może używając lepszy ołówek byłby lepszy efekt. Lepiej jest ołówek trzymać pod kątem ostrym do kartki. Malujemy małymi partiami, blisko miejsc gdzie trzymamy palcami.
Odwzorowanie szablonu wyszło mniejwięcej tak

Należy to wyciąć i wypróbować czy pasuje.

Jeśli wszystko się zgadza, możemy ten szablon odrysować na trwalszym materiale. Niestety arkusz nie jest sztywny więc odwzorowanie też wymaga sporo wytrwałości i powinno się zwracać uwagę żeby się nic nie przesuwało.
Oczywiście odrysowany kontur znowu wycinamy i przymierzamy.

Jeszcze tylko trzeba wybić otwory na śruby.

Bierzemy mały śrybokręt krzyżakowy, przykładamy równo uszczelkę i stukamy w nią lekko w miejscu gdzie prawdopodobnie winien być otwór i słuchamy. Jeśli słyszymy dźwięk metaliczny to przesuwamy się obok aż usłyszymy bardziej głuchy dźwięk (może to i śmieszne ale tak jest) i w tym miejscu pukniemy parę razy, troszkę mocniej i poprawiamy śrubą. To samo można zrobić kulką od łożyska.

Możliwość komentowania jest wyłączona.